• Czytanie i pomaganie–wieści ze szkolnej biblioteki!

• Kiedy usłyszeliśmy o pikniku charytatywnym mającym na celu pomoc dzieciom z Ukrainy i ogłoszonej przez Bibliotekę – Pracownię Kultury w Lisewie zbiórce książek, postanowiliśmy przystąpić do tej  szczytnej akcji i dać zaczytanym książkom drugie życie. Przez kilka dni nasze Panie bibliotekarki zbierały książki o tematyce dziecięcej, dla dorosłych, jak również specjalistyczne podarowane przez szkolną Panią pedagog. W dniu 12.05. zebrane książki trafiły na kiermasz charytatywny i do czytelni pod chmurką na Jordankach w Lisewie.

Wszystkim, którzy odpowiedzieli na nasz apel z całego serca  dziękujemy! Cieszymy się, że poprzez czytanie włączyliśmy się w pomaganie.

Romualda Łapczyńska

• Spotkanie ze stewardessą

• W piątek 19 maja 2023 roku uczniowie spotkali się z panią Ewą Wójtowicz, uczennicą naszej szkoły, a obecnie stewardessą linii LOT. Pani Ewa przygotowała na tę okoliczność prezentację multimedialną. Przybliżyła nam rodzaje samolotów oraz liczbę podróżujących w nich pasażerów. Zapoznała z historią powstania logo firmy. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia stroju służbowego. Mówiła o zadaniach i obowiązkach jakie musi realizować na pokładzie samolotu. Pani Ewa opowiedziała uczniom, jakie wymagania należy spełnić, aby wykonywać ten zawód. Dziękujemy za przyjazd, poświęcony nam czas oraz życzymy sukcesów w pracy zawodowej i życiu osobistym. Teresa Malinowska

• Gminny Dzień Seniora w Bartlewie

• Już po raz drugi w tym roku uczniowie z naszej szkoły uczestniczyli w Gminnym Dniu Seniora. Tym razem zaprezentowali znane piosenki ludowe. Laura Bukowska z klasy drugiej zachwyciła wszystkich swoim tańcem. Młodzież nie zapomniała również o upominkach. Mydełka wykonane przez panią Violettę Wolter przypadły do gustu zwłaszcza naszym seniorkom.

Marzena Cichecka

Joanna Gardzisz

• Wycieczka do Torunia.

• W czwartek – 18 maja 2023 roku uczniowie klasy pierwszej wyjechali na upragnioną, całodniową wycieczkę do Torunia. Pierwszym etapem wyjazdu był seans w Planetarium. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem obejrzeli film pt.: „Cudowna podróż”. Dostarczył on wielu wrażeń i poszerzył wiedzę o gwiazdach i planetach. Następnie udaliśmy się do Ogrodu Zoobotanicznego. Zapoznaliśmy się  z planem zwiedzania.  Uczniowie poznali różne  gatunkami zwierząt, miejsce występowania w naturze oraz ulubione ich pożywienie. Wśród roślinności szukaliśmy drzew, które należą do pomników przyrody. Obserwowaliśmy zachowania zwierząt. Pogoda nam dopisała, wiosenna przyroda zachwycała, a zwierzęta radośnie nas powitały wydając przeróżne odgłosy. Po spacerze w zoo z apetytem zjedliśmy posiłek w Mc’Donaldzie. Następnie spacerowaliśmy po rynku Starego Miasta, oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki i widzieliśmy pomnik Mikołaja Kopernika. Na koniec uczniowie zakupili pamiątki z pobytu w Toruniu. Podczas wycieczki panowała miła i wesoła atmosfera.

Małgorzata Fiuk

• Zaproszenie!

• W imieniu Młodzieżowej Rady Gminy Lisewo zapraszamy do Kina Plenerowego, które organizujemy:

-  dla dzieci z Przedszkola i klas 1 -  4 szkoły w Krusinie i Lisewie : 2 CZERWCA,

-  dla uczniów klas 5 – 8 i starszych : 9 CZERWCA.

Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Więcej informacji poniżej.

MRG

• Piknik Charytatywny „Razem dla dzieci z Nahaczowa” – też tam byliśmy!

• Dnia 12.05. 23. na Jordankach w Lisewie odbył się pełen słońca,  radości i muzyki piknik charytatywny dla dzieci z Nahaczowa ( Ukraina). Były licytacje, kiermasz książek, stoiska z rękodziełem i pysznościami, animacje dziecięce, występy muzyczne i teatralne . Gwiazdą wieczoru był ukraiński artysta Gordiy Staryuk. Na tak wspaniałym przedsięwzięciu nie mogło zabraknąć Młodzieżowej Rady Gminy. Postanowiliśmy  wykonać foto ramkę w barwach Polski i Ukrainy, zbudować w ten sposób  most polsko – ukraiński . Zadaniem  Młodych  Radnych  była obsługa foto ramki w bajkowych strojach, jak również malowanie twarzy. Każdy mógł sobie zrobić zdjęcie i dołożyć  cegiełkę  do tej szczytnej inicjatywy. Nasz pomysł cieszył się dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród najmłodszych:). Zobaczcie sami!

• Wyjazd do schroniska.

• 16 maja 2023 r. 18 uczniów naszej szkoły udało się na wyjazd studyjny do Centrum Opieki Nad Zwierzętami w Grudziądzu. Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu pn. „Traktuj pupila swego jak siebie samego!”, który jest realizowany przez Grupę Nieformalną Lisewskie Zwierzoluby. Celem wyjazdu było zaznajomienie uczestników z pracą schroniska i uwrażliwienie na los zwierząt bezdomnych. Podczas wizyty mieliśmy okazję poznać pracowników i wolontariuszy przebywających w schronisku, ale też obdarować zwierzęta otrzymanymi smakołykami i przede wszystkim troszkę się z nimi zapoznać 😊 Pani wolontariuszka – Marta Miśkowicz przekazała nam informacje dotyczące pracy w schronisku i obchodzenia się ze zwierzętami.  Dzieci miały okazję zwiedzić obiekt i zobaczyć jak ważna jest praca wolontariuszy. Podczas pogadanki w sali konferencyjnej miały możliwość zadawania pytań, na który p. Marta chętnie odpowiadała, a także zobaczyły jacy podopieczni czekają na adopcję. Dla wszystkich było to niezwykłe doświadczenie. Dziękujemy p. Monice Maćkowskiej, p. Natalii Szpręglewskiej, p. Emilii Piaseckiej i Zuzi Pokorskiej oraz wszystkim osobom, które umożliwiły nam ten wyjazd.

Opiekunki:

Marta Dudek

• Rajd rowerowy.

• W piątek – 5 maja uczniowie klas 5 - 8 brali udział w 25 kilometrowym rajdzie rowerowym pod hasłem: „1,2,3maj formę”. Rajd został zorganizowany w ramach realizacji programu: „Trzymaj formę” oraz świąt 1-3 maja. Trasa rajdu rozpoczynała i kończyła się w szkole. Biegła przez miejscowości:  Bartlewo – Niemczyk – Firlus – Lipienek – Kornatowo – Błachta. Nad jeziorem w Niemczyku spotkaliśmy się z „rajdowcami”  ze szkoły w Lisewie. W trakcie rajdu odbył się konkurs wiedzy o świętach majowych przeprowadzony przez Panią Iwonę Stanisławską - nauczycielkę historii ze szkoły w Lisewie. W Lipienku spotkaliśmy się z sołtysem Panem Tomaszem Chmarzyńskim, który zapoznał nas z historią wsi od średniowiecza - czasy krzyżackie do okresu międzywojennego, gdy majątkiem Lipienek zawiadywał inż. Heartle a na terenie wsi powstawały " Poniatówki". To było bardzo ciekawe i pouczające spotkanie. Do szkoły wróciliśmy bardzo zadowoleni i z postanowieniem, że za rok również wybierzemy się na rajd.

Katarzyna Kamińska.

• Światowy Dzień Języka Angielskiego.

• Dla uczczenia historii i bogactwa kultury anglojęzycznej Światowy Dzień Języka Angielskiego przypada na dzień 23 kwietnia, uznawany za datę narodzin oraz śmierci Williama Shakespeare'a. W naszej szkole pojawiła się gazetka z wieloma informacjami na temat tego ważnego święta. Uczniowie naszej szkoły przez tydzień mogli poznawać różne ważne fakty dotyczące tego święta i samego języka angielskiego. Pojawiła się również ramka do zdjęć z motywem przewodnim. Dzieci chętnie korzystały z udostępnionych materiałów. Na koniec świętowania został przeprowadzony konkurs z wiedzy na temat Święta Języka Angielskiego. Laureaci otrzymali oceny celujące. Dziękuję za dołączenie się do świętowania.

Marta Dudek.

• Kongres Młodzieżowych Rad Województwa Kujawsko–Pomorskiego.

• Dnia 17. 04. wzięliśmy udział w Kongresie Młodzieżowych Rad, którego Organizatorami byli radni i radne Młodzieżowego Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Program wydarzenia był bardzo bogaty w warsztaty: „Poszukiwanie funduszy przez Młodzieżowe Rady” oraz „Sesja: efektywne zgranie inicjatywy i działania”. Zanim przystąpiliśmy do pracy warsztatowej wysłuchaliśmy przemówień zaproszonych Gości, integrowaliśmy się poprzez Speed Dating, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Młodzi ludzie świetnie się bawili, prezentowali swoje miejscowości, opowiadali o współpracy i działaniach podejmowanych przez Młodzieżowe Rady. Gminę Lisewo  reprezentowali uczniowie naszej szkoły: Emilia Ocińska i Aleksander Drzewiecki (uczniowie kl. 8) oraz 3 radne  z ZSP Lisewo. Udział w tak doniosłym wydarzeniu i pobyt w gościnnych progach Urzędu Marszałkowskiego zapewne na długo pozostanie w pamięci uczestników, bo naprawdę działo się...!